۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۷۵۴۷۷
آیت الله خاتمی:

کمترین ‌آسیبی به ملت ایران برسد آ‌مریکا را به ذلت می کشانیم| آمریکا در پی دیکتاتوری مذاکره است

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی دیکتاتوری مذاکره است که هر چی می گویند پذیرفته شود اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دیکتاتوری ایستاده، می ایستد و خواهد ایستاد.
آیت الله خاتمی در نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) در همه زمینه ها باید الگوی جامعه اسلامی باشد، گفت: از جمله مواردی که در شرایط روز باید از پیامبر الگو بگیریم در زمینه مقابله مشکلات و سختی های امروز است.

وی افزود: هیچکس نیست که مشکلات و سختی های موجود را نبیند و درک نکند، وجود نازنین رسول الله(ص) سخت ترین مشکلات را در طول حیات خود داشتند که شامل جنگ های بسیار و مشکلات شدید اقتصادی بود که ما باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) هیچگاه از مشکلات با واژه بن بست، بحران و طوفان یاد نکردند، اظهار داشت: این ویژه ها با خود یأس به همراه دارد که پیامبر در مقابل از فرمایشات امیدوار کننده استفاده می کردند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) بارها خطاب به مسلمین تأکید می فرمودند که سست نشوید و مذاکره و صلح تحمیلی را نپذیرید چرا که شما برتر هستید چون خداوند متعال با شماست؛ ویژگی دیگر پیامبر اکرم(ص) این بود که هیچگاه خسته نشدند چرا که می دانستند خسته شدن مساوی با شکست است.

آیت الله خاتمی با ملت ایران 40 سال است که پای انقلاب خسته نشده و به یاری خدا دشمنان را خسته خواهد کرد، ابراز داشت: رسول اکرم(ص) مطلقا نترسیدند چون ترس در قاموس مؤمن راه ندارد، ترس برای کسانی است که خدا را نداشته و اعتماد به خداوند متعال را ندارند.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) در هنگام هجوم دشمنان مدام تأکید بر وحدت مسلمین داشتند، در زمان هجمه دشمن بهترین خبر برای دشمن تفرقه داخلی است اما ملت ایران با تمسک به محور وحدت یعنی ولایت متحد خواهد ایستاد و در برابر دشمن مقاومت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه دوم با تجلیل از معنویت مثال زدنی کشور در دعای روز عرفه، عید سعید قربان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: قربانی کردن در این روز فضیلت بسیار زیادی دارد و اگر کسی به تنها نمی تواند خوب است که چند نفره این کار را سامان دهند و آن را در اختیار فقرا و محرومان قرار دهند.

وی با گرامیداشت هفته ولایت و امامت اضافه کرد: این هفته فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه ولایت و مناسبت هایی ولایی به ویژه عید سعید غدیر به عنوان عید الله الاکبر است و مردم برای استقبال از این عید بزرگ آماده خواهند شد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: در تمام روزهای سال تنها روزی که سفارش بسیاری برا شادی مقدس در آن وجود دارد روز عید غدیر است، مردم باید این روز را بزرگ و گرامی بدارند و این روز مهم را به یکدیگر تبریک بگویند.

وی با اشاره به پیش رو بودن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: مسؤولان نظام اسلامی و نهادها حقوق و تکالیفی دارند، حقوقشان حمایت و کمک کردن است تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را بردارند، امام راحل و رهبر انقلاب از همه دولت های بعد از انقلاب حمایت کرده و می کنند و از مردم انتظار می رود که در مسیر خدمت به جامعه دولتمردان را یاری کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دولتمردان تکلیف دارند که اساسی ترین آن مسؤولان خدمت به مردم است، مردم مخدوم بوده و مسؤولان خادم مردم هستند، امیرمؤمنان به مالک اشتر به عنوان نماد دولتمرد علوی می فرماید مردم تأثیرگذار هستند و عمود دین و مرکز اجتماع مسلمین عموم مردم هستند، مردمی که به تعبیر امام راحل ولی نعمت هستند.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به حجاج ادامه داد: این پیام آکنده از معنویت و سیر و سلکو بود و بر یک نکته مهم سیاسی تأکید کردند که دشمن می خواهند مسلمان را به دست مسلمان بکشند و تفرقه آفرینی کنند، رهبر انقلاب در 15 مرداد فرمودند قطعا جنگ نخواهد شد که شعار نیست بلکه بیان واقعیت بود چون دوران بزن در رو گذشته است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آمریکا به خوبی می داند اگر کمترین آسیبی به ملت ایران وارد کند در همه دنیا او را تعقیب می کنیم و آن را به روز ذلت می کشانیم، هزینه این جنگ برای آمریکا بسیار زیاد است چون می داند اگر آسیبی به ایران وارد شود تنها آمریکا مورد هدف نخواهد بود بلکه هم پیمان آن یعنی رژیم صهیونیستی نیز مورد هدف قرار می گیرد

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند مذاکره نخواهیم کرد، طرف مقابل در قبال برجام چه کرد که بخواهیم مجدد مذاکره کنیم؟ دنیا بداند از ابتدای پیروزی انقلاب تمام رؤسای جمهور آمریکا در پی مذاکره با مسؤولان ایران بودند اما حسرت به دل ماندند، رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا کنون بیش از 8 بار تقاضای مذاکره کرده است اما با کمال وقاحت می گوید در پی مذاکره نیستم، این در حالی است که برجام را بر هم زدند تا مذاکره ای جدید با ایران صورت گیرد و اقتدار موشکی و منطقه ای ایران را در آن بگنجانند، این بار هم مسؤولان نظام آرزوی مذاکره را بر دل  دشمن خواهد گذاشت.

عضو هیأت رییسه خبرگان ابراز داشت: آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی دیکتاتوری مذاکره است که هر چی می گویند پذیرفته شود اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دیکتاتوری ایستاده، می ایستد  و خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: با فساد باید برخورد قاطعانه و عادلانه صورت گیرد، برخورد با فساد باید در گلوگاه ها باشد، مبارزه با فساد باید در زمینه علت ها باشد، با فساد و مفسد باید قاطعانه در هر جایگاه و مقامی مبارزه شود.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: حق مسؤولان و افراد پاک و سالم نباید ضایع شود در بدنه نظام در قوای سه گانه دنیایی از انسان های پاک و سالم فعالیت می کنند و نباید به بهانه مبارزه با فساد تعبیر فساد سیستمی کرد که گویی همه کشور را فساد گرفته است.

وی اظهار داشت: نفس این تعبیر و تحلیل فساد در زمینه جنگ روانی است، با فساد ولو کم باید قاطعانه مبارزه کرد اما بزرگنمایی کردن در این زمینه نادرست است و کل نظام را نباید متهم کرد چون فساد سیستمی یک دروغ است./1323/

ارسال نظرات